E Képviselőtestület E Képviselő-testületi jegyzőkönyv 2015. január 22.

Képviselő-testületi jegyzőkönyv 2015. január 22.

Közösségi ház címer, névtábla

– Péntek Attila tájékoztatta a Testületet a Közösségi Ház homlokzati feliratának fából történő elkészítése esetén a bekerülési költségekről. Ennek nagyságrendje – kézi, vagy gépi famegmunkálás esetében egyaránt – kb. 10.000 Ft + anyagköltség.

– Ismételten felmerült, hogy a Simon András által készített, és a Testület körében egységesen nagy tetszést keltő Szent Márton grafika sokszorosítási jogát megvásároljuk, gondolva a Közösségi Ház homlokzati feliratozásán kívül egységes, plébániai logó/címer kialakítására, amely aztán levélpapíron, a Tanúság újságban, egyéb hivatalos helyeken is felhasználható lenne. A témát újra körbejárja, fenti grafika felhasználásával nagyméretű polimer anyagú lapba gravírozott homlokzati feliratról ajánlatot kér: Heininger Ferenc/Halupka Gábor

Közösségi Házunk termeinek kiadásával kapcsolatosan kapcsolatfelvétel a helyi szállásadókkal

– Halupka Gábor írásbeli beszámolóját az ez ügyben tett lépésekről köszönettel elfogadtuk. Egyúttal felkérjük, hogy a szállásadók felé történő megkeresést, tájékoztatást bővítse ki a helyi iskola és az Önkormányzat megkeresésével, tájékoztatásával.

Közösségi ház – beszámoló az eddigi működés tapasztalatairól – Döbrössy Gellért

– Nagy vonalakban a ház minden funkciójában kielégítően működik. Intenzívnek mondható az egyházközségi használat (hitoktatás, közösségek, egyházközségi rendezvények), és számos a külsős megkeresés is (terem bérbevétel, rendezvények)

– Az első 4 havi működés alapján, és a már lekötött tavaszi külsős rendezvények alapján valószínűsíthető, hogy a ház hosszú távon a terem bérbeadásokból, külsős rendezvényekből fedezni tudja az adott időszakra jutó rezsiköltséget (fűtés, víz, villany). Ez rendkívül fontos és jó hír!

– Ami problémás: az Egyházközségi használók estében az összejövetelek utáni napi takarítás nagyon esetleges, elnagyolt, vagy egyáltalán nem történik meg. A havi takarítási rend – a teremhasználó közösségek bevonásával – kialakult, és hosszabb távon is működtethetőnek látszik, de jelentős energiák mennek el ennek a szervezésére, a közösségek kapacitálására.

A külsős rendezvények utáni takarítás jól működik. Ilyen esetben a bérbevevő dolga a takarítás, és a tapasztalatok alapján ezzel nem volt probléma.

– Hadi Péter felvetése: keressünk Egyházközségen, Nagymaroson belül egy olyan személyt, aki térítés ellenében alkalmanként vállalja a ház végigtakarítását. Ez nem a közösségek havi takarítását helyettesítené ki, hanem nagyobb egyházközségi rendezvények (pl. János napi boráldás, disznóvágás, roráték utáni teázás, ifjúsági találkozó által történő igénybevétel, stb.) után tenné könnyebben megoldhatónak a rendrakást, feltakarítást. A felvetést a testület egyhangúlag jóváhagyta – 1200 Ft/ó takarítási óradíj megállapítása mellet.

– Testület által elfogadott felvetés: a plébánia honlapján jelenjen meg konkrét írásos anyag a közösségi házról, a bérelhetőség feltételeiről és árairól, a kontakt személyekről (Gabi+Gellért), és kerüljön fel néhány színvonalas kedvcsináló fotó is a házról. Felelős: Kovács Barna

Közösségi Ház – vagyonvédelem ügye

– Amint az várható volt, a riasztó rendszer beélesítése után sok volt a szakszerűtlen használatból eredő téves riasztás. Az utóbbi időben ezek száma csökkenni látszik. Várjuk meg az egyéves működési próbaidő leteltét, és utána kerüljön napirendre: továbbra is életben tartjuk a kivonuló szolgálat szolgáltatásait, avagy csak a riasztó sziréna(ák) funkcióját tartsuk fenn a továbbiakban.

– Tisch Dani változatlanul „lobbizik” a chipkártyás bejárati ajtózárak kiépítéséért – a 15-20 db-os kulcscsomók láttán. Az elképzelés, a felvetés nem rossz. Adott esetben a későbbiekben tájékoztassa a testületet ennek működési elvéről, és a bekerülési költségekről. (Az még nem világos, hogy ez a rendszer az épületen belüli ajtók nyitására is használható lenne? Mert a termek/helyiségek épületen belüli zárása szükséges, és a legtöbb kulcs ezekhez kell, nem a bejárati ajtókhoz.)

 A Szent Márton ünnepségekkel kapcsolatos team

– István atya felkérte Hadi Pétert és Heinczinger Balázst, hogy vegyék fel a kapcsolatot Rendessy Annamáriával, és csatlakozzanak az ő általa erre a célra már létrehozott csapathoz aktív tagként.

Következő testületi ülésre átvitt témák

– Felvetődött: ha a nagytermet konferenciateremként akarjuk hirdetni, megkerülhetetlen a hangosítás megoldása. A következő testületi ülésig Tisch Dani felméri az igényeket, megnézi a lehetőségeket, és költségbecslést készít a várható kiadásokról.

– Az Egyháztanács látásmódját hogyan adjuk tovább a közösségvezetők és a hívek felé.

– Virágosítás a templom mellett.

– Az I. félév eseményei.

– Beadott pályázat a templom statikai megerősítésére vonatkozóan.

– Közösségi házzal kapcsolatos kérdések: falvédelem a termekben.

– Keressünk egy fiatalt, aki lehetne az egyházközség fotósa.

Következő testületi ülés időpontja: február 23. hétfő – 18:30-kor szentmisével kezdünk. A szentmisén való megjelenés elvárása minden testületi tagra vonatkozik!!!